Waarom trainen met kettlebells?

kettlebells

Kettlebells zijn een goede mix als je denkt aan training voor kracht, flexibiliteit en cardio. Je hele lichaam wordt hierdoor aan de hand van diverse oefeningen getraind. Een paar bekende oefeningen zijn de Press, de Snatch, de Clean en de Swing. Hierbij ga je je hele lichaam trainen. Als je deze gaat gebruiken, dan is het van belang dat je op een paar punten let:

  • Kies er een met het juiste gewicht. 8, 10 en 12 kg worden het meest gebruikt.
  • Let er op dat je kettlebell niet te licht is, anders haal je niet het maximale uit je lichaam. Oefeningen zijn dan minder effectief.
  • Als je kettlebell te zwaar is dan kun je je lichaam overbelasten en dan geblesseerd raken (wat je uiteraard ook wil voorkomen).
  • Zorg dat je een trainingsschema hebt wat past bij je trainingsniveau.

Je moet niet te veel willen en eisen van jezelf. Je moet het rustig opbouwen want anders kun je snel een blessure krijgen. Oefeningen moeten ook goed uit worden gevoerd, anders is een oefening minder effectief of kun je ook een blessure oplopen.

kettlebells

Voordelen kettlebells

Tijdens het fitnessen kun jij kettlebells gebruiken. Bouw het allemaal rustig op, je moet niet ineens het maximale van je lichaam vragen. Maar bij deze trainingsattributen kun je alles juist rustig opbouwen en dat is ook een voordeel. Je kunt het ook als het wat minder gaat een keer een standje rustiger aan doen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *